Pagina's

donderdag 5 mei 2011

DIY: Lipgloss


Heb je ook wel eens dat je bij de schappen staat van een beautymerk en je maar niet de goede kleur lipgloss kan vinden? Zoek niet verder, want hier is de oplossing: Doe het lekker zelf!
Een eigen lipgloss maken is eigenlijk veel eenvoudiger dan je zou denken. Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je wilt, maar ik houd het lekker makkelijk.


Dit hebben we nodig:


v.l.n.r. : een klein doosje met deksel, vaseline, oogschaduw/blush die je niet meer gebruikt.

Ik gebruik een doosje waar eerst glitters in zaten, gewone vaseline zonder speciale toevoegingen en een oogschaduw die ik vond in mijn make-updoos van vroeger.

Als eerst doe je vaseline in het doosje, voeg zoveel toe als je wilt. De hoeveelheid vaseline ligt aan de hoeveelheid lipgloss die je wilt. Doe je dus het hele doosje vol, dan krijg je ook een heel doosje vol lipgloss. 
Als je de goede hoeveelheid te pakken hebt, doe je er oogschaduw/blush bij. Ik gebruikte ongeveer de helft van wat er nog in het bakje zat. Je kunt hier ook weer zelf beslissen hoeveel oogschaduw/blush je toevoegt, hoe meer je toevoegt, hoe sterker je lipgloss van kleur zal zijn. 
Deze twee ingrediĆ«nten mix je goed door elkaar heen zodat het een mooi geheel wordt. 

Dan is het natuurlijk tijd om te testen! Smeer een beetje van je lipgloss op je lippen om te testen of je de kleur goed vindt. Vind je de kleur te sterk, dan voeg je wat vaseline toe. Vind je de kleur niet genoeg aanwezig, dan voeg je nog wat oogschaduw/blush toe. 

Ik kwam uit op een lichte, rode frambozenkleur die ik zelf heel mooi vind. Hij is een stuk lichter en roziger dan je op de foto kan zien. 



Hopelijk kunnen jullie zo allemaal zelf je lipgloss maken, het is niet alleen leuk, het scheelt ook nog eens in je portemonnee! Een bakje met vaseline kost meestal rond de €1,50, en er zit meer in dan in een flesje lipgloss van €2,50! 
Ik ben super blij met mijn nieuwe lipgloss!

Hope you liked it,
Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten