Pagina's

vrijdag 6 mei 2011

Review: Honingmasker DR. VAN DER HOOG


Laatst kocht ik een Fancy waar een honingmasker van DR. VAN DER HOOG bij zat. Ik heb een gemengde/vette huid en ik was dus erg blij met dit masker! Zoals jullie kunnen zien is het een peel-off masker, dat betekend dat je het op je gezicht smeert, laat drogen en het er dan zachtjes af kunt trekken.
De verpakking vind ik altijd erg mooi, het is een best lange en smalle verpakking, maar dat vind ik juist handig. Je kan hem namelijk makkelijk in je toilettas stoppen om mee te nemen op vakantie of naar een vriendin, veel handiger dan tubes bijvoorbeeld.



Ik kon wel twee keer van dit masker genieten, dat kan ik eigenlijk van alle maskers. Ik smeer namelijk geen hele dikke laag op mijn gezicht, ik vind het niet echt nodig.



In de papieren verpakking zit niet het masker zelf. Er zit namelijk nog een soort plastic zakje in en daar zit het masker in. Het is makkelijk open te scheuren door de opening die aan de zijkant zit aan de bovenkant. Ik kon de verpakking van het masker gewoon weer neerleggen na gebruik, en na 4 dagen was het gelukkig niet opgedroogd en kon ik het nog eens gebruiken.


Zoals je op de foto hierboven kunt zien is het masker doorzichtig. Wat je niet ziet is dat het wel een oranje/bruine honingkleur heeft, die is heel licht. Het is dus niet dat het lijkt of je pure honing op je gezicht smeert. Het masker heeft wel een hele sterke honinggeur die bij het openen van de verpakking al gelijk opviel. Het ruikt niet naar echte honing, meer naar iets wat in een fabriek gemaakt is (wat natuurlijk ook zo is). De geur vond ik dus niet echt lekker, gelukkig trekt die geur gauw weg, maar je gezicht ruikt na het masker nog wel naar honing. Niet heel erg natuurlijk, misschien zelfs wel fijn!
Ik heb namelijk ook een peel-off masker wat helemaal niet lekker ruikt, maar dat komt een andere keer wel.
Het opsmeren van het masker ging goed, de structuur van het masker was niet te dik maar het droop ook niet van mijn gezicht af. Het masker was na ongeveer een kwartiertje droog. Ook het masker van mijn gezicht afhalen was geen probleem, ik begon bij mijn kin en ik had na een beetje pulken al een begin gemaakt en ik kon het er zonder moeite af trekken. Er bleven nog wel wat restjes in mijn haar hangen, maar dat was mijn eigen schuld. Ik ben nooit zo nauwkeurig met maskertjes :p. Normaal bind ik mijn haar wel vast in een staart, maar deze keer had ik er niet zoveel zin in en deed ik mijn haar in mijn shirt. Dat heeft natuurlijk zo zijn gevolgen; de volgende ochtend kon ik nog een paar restjes uit het haar naast mijn oren en mijn pony vissen, maar dat is natuurlijk niet zo erg.

Na het afhalen van het masker was mijn huid een beetje droog, mijn t-zone (neus, voorhoofd, kin) was niet vet meer. Ook was mijn huid heerlijk zacht geworden. De zachte huid bleef nog wel een dagje of twee, maar mijn vette huid kwam wel weer snel terug.
Ik geef dit masker een 7,1.

Ik hoop dat jullie wat meer te weten zijn gekomen over het honingmasker van DR. VAN DER HOOG en deze review nuttig vonden.

Hope you liked it,
Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten